תקשורת בין אישית בעבודה – מה המתכון להצלחה?
צמיחה, התפתחות והישגים בעבודה נובעים לא רק מכישורים וגם לא רק מהשקעה אישית. במידה רבה, ההצלחה של הפרט נשענת על יכול גבוהה של תקשורת בין אישית בעבודה. אם אתם רוצים להשתפר בנושא הזה, זה המתכון להצלחה.
להקשיב לפני הכל
מומחי תקשורת אוהבים לומר שבני האדם נבראו עם פה אחד ועם שתי אוזניים, ומסיבה טובה. רצוי שיותר נאזין מאשר נדבר. ואכן, תקשורת בין אישית בעבודה כמו ייעוץ ארגוני למשל, תיעשה טובה יותר אם לפני שנמהר לדבר, להגיב או לשלול, קודם כל נעמיק להקשיב. לא צריך לדבר הרבה כדי להיות תקשורתיים, לפעמים מילה אחת או משפט במקום הנכון שווים יותר מדיון שלם. טיפ חשוב – בהקשבה, תנו איתות לצד השני שאתם מקשיבים. מדי פעם הנהנו, צרו קשר אין.
דברו בבהירות, אל תחששו להביע דעה
כשאתם מדברים, עשו זאת בבהירות, מבלי להאריך ללא צורך. הביעו את דעתכם, גם אם אחרים לא מסכימים. אל תנסו לשכנע בכוח, אך הביאו נימוקים והסברים.
היו ערניים לשפת הגוף של אחרים
אם אתם שמים לב לדברים הנאמרים בעל פה בלבד, אתם מפספסים חלק גדול מהמסר. תקשורת בין אישית בעבודה צריכה להתבסס גם על תובנות שמגיעות דרך שפת הגוף. כך תוכלו לזהות יותר בקלות אם האדם השני מרגיש אי נוחות, לחוץ, חרד או לא נינוח. טיפ חשוב – התייחסו לעמיתים לעבודה גם בפן הרגשי (אך בלי להגזים).
הכירו ביכולות של אחרים
אנשים מאוד אוהבים לקבל הערכה מהסביבה. מפעם לפעם תנו ביטוי להכרה שלכם ביכולת, בכישורים או בתכונות הטובות של בני או בנות השיח שלכם. אל תהססו לתת קרדיט להצלחה כאשר יש לכך שותפים. לא רק שיעריכו אתכם, גם ישמחו יותר לשתף אתכם פעולה בעתיד.
למדו אודות הקשר אל מדעי המוח