מרכזיה וירטואלית – כמה היא באמת יעילה

מרכזיה בענן היא הפתרון הטכנולוגי המתקדם ביותר שיש בעולם הטלפוניה כיום. מדובר על כלי טכנולוגי אשר משמש בטכנולוגיה אשר נקראת VoIP (Voice over Internet Protocol) אשר מאפשרת להעביר קול על רשת האינטרנט. אם בעבר היינו רגילים שהטכנולוגיה המדוברת תמצא בשימוש בכלי תקשורת מיידים כגון: ICQ, הרי שבשנים האחרונות בזכות הפריסה הנרחבת של רשת האינטרנט וכן בזכות השיפורים הטכניים, אפשר לבצע את פעולת הקידוד המתקיימת בטכנולוגיה זו במהירות וכך להימנע מהדיליי שהיה אופייני לטכנולוגיה זו בראשיתה.
למה כדאי מרכזיה בענן?
ישנם לא מעט יתרונות במרכזיה בענן:
ראשית כל העלויות. בכל השוואה שתבצעו תגלו כי העלויות של התקנת מרכזיה בענן והתפעול שלה לאין שיעור מעלויות של מרכזייה פיזית. על פי ההערכות של המומחים, עסקים קטנים ובינוניים יכולים להנות מחיסכון של עד 40 אחוזים על הוצאות הטלפוניה שלהם בזכות המעבר למרכזיה וירטואלית.
יתרון נוסף של המרכזייה הוא הגמישות הגאוגרפית. לא מעט עסקים נפגעו כתוצאה מנגיף הקורונה ובעלי עסקים רבים כילו כי עליהם לבצע שינויים מהותיים בתהליכי העבודה שלהם. היתרון של מרכזיה וירטואלית בענן בהקשר הזה כרוך בעובדה שאין צורך בטלפון קווי ייעודי בכדיי להתחבר למרכזיה הווירטואלית וכל מה שצריך זה חיבור אינטרנט.
חשוב לזכור כי הבעיה הגדולה בהסתמכות על שירותי טלפוניה קלאסיים היא שבסופו של יום השלוחות יושבות על אותו קו ובמידה ויש תקלות יתכן שיהיו הפרעות בכל השלוחות. במרכזייה הווירטואלית השרתים מפוזרים בכמה חוות שרתים ברחבי העולם וכך אפשר להבטיח ללקוח כי לא יהיו זמני המתנה וגם שתמיד יהיה גיבוי קיים ועובד לצורך ביצוע השירותים הנוספים.
למרכזייה וירטואלית יש לא מעט יתרונות ועל כן, אין ספק שכיום כדאי לבחור בה עבור כל עסק, קראו בהרחבה על שירותי ענן לעסקים אנטרסיס לפני בחירה.