רוח היצירתיות פועמת בכולנו וכל אחד אוהב להפגין זאת בדרך שונה. אחת הדרכים הנפוצות יותר היא הפגנת חוש היצירתיות באמצעות ציורים ואיורים. אמנים רבים, ותיקים ומתחילים כאחד, מבקשים לבטא את תחושותיהם באמצעות צבעי מים ושמן, כך שהמביט בציורים יכול לחוש מכלול של רגשות: שמחה, עצב, פחד או הזדהות.
הציורים שבתערוכות
הפקת תערוכות אמנות נערכת בדרך כלל באולמות תצוגה שקטים ומרוחקים. התערוכות דומות בדרך כלל למוזיאון, ובמסגרתן יכולים המבקרים לשוטט בין הציורים ולהתבונן בהם. כאשר מבקרים בתערוכה, אפשר להיתקל בסגנונות מגוונים. לדוגמה, במסגרת תערוכה על ציור על בד קנבס, אפשר להיתקל בציורים מלאי חיים שצוירו בדרך כלל בצבעי שמן, אם כי לפעמים משתמשים גם בצבעי מים. סוג נוסף של תערוכה הוא תערוכת ציור דיגיטלי – תערוכה שבמסגרתה צוירו הציורים באמצעות תוכנה דיגיטלית כמו פוטושופ. ציורים אלה מודפסים בדרך כלל על גבי קאפה או קנבס.
מהם שלבי התכנון של התערוכה
הפקת תערוכות אמנות היא מלאכת מחשבת הדורשת תכנון רב. אלה כמה שלבים בתכנון התערוכה המיוחלת:
- מתכננים את התקציב – תכנון התקציב הראשוני לתערוכת אמנות חשוב ביותר, בייחוד עבור אמנים בראשית דרכם. מרבית התערוכות פתוחות למבקרים, אם כי לפעמים קיימת אפשרות לרכוש חלק מהציורים. על כל פנים, לא ניתן להסתמך על רווחים מהתערוכה, לפחות בתחילת הדרך.
- היכן נערכת התערוכה – חשוב למצוא את המקום המתאים שבו תוכלו לערוך את התערוכה. מומלץ שיהיה מקום נגיש כמו אולם של בית מלון או אולמות מיוחדים אשר נועדו לכנסים.
- עיצוב התערוכה – חשוב לתכנן היטב את העיצוב של התערוכה, כך שהתאורה תאיר על הציורים בצורה נכונה ויציג אותם במלוא הדרם.
- מידע על הציור – המבקרים אוהבים להבין את מה שהם רואים. ניתן להוסיף הסבר על הציור, מעט מידע על מה שרואים. כמו כן, אם הציורים שלכם נתונים לפרשנות חופשית, מומלץ להציג תווית הכוללת את שם הציור בלבד.
- משקיעים בפרסום – על מנת להזמין כמה שיותר מבקרים לתערוכה שלכם, כדאי להשתמש באמצעי המדיה השונים כדי לפרסמה.
מתעניינים בנושא הפקת תערוכות עבור תערוכת הציור הבאה שלכם? בחברת דה בסט תמצאו את האנשים הנכונים שיסייעו לכם להפוך את התערוכה הקטנה לתצוגה אמנותית של ממש.
אז היכנסו לאתר של דה בסט בהקדם והם יפיקו לכם תערוכה שלא תשכחו כולל כל השירותים מסביב כולל בנית הביתנים, השכרת האטרקציות, הובלת הריהוט ועוד!